zondag 25 februari 2018

Weekmenu februari 2018

In deze blog deel ik weer graag een weekmenu van ons van de maand februari 2018. Dit wellicht ter inspiratie voor je eigen menu. Lees snel verder om te zien wat wij allemaal gegeten hebben.


Zondag:
Op zondag aten wij bloemkool. Dankzij mijn niet zo goede inkoopbeleid verplicht op verschillende manieren. Normaal eten wij meestal bloemkool met gekookte biologische aardappelen en een stukje vlees. Echter, ik was vergeten om aardappels te kopen, dus er waren er nog maar twee. Hierdoor hebben manlief en onze oudste bloemkool met gekookte aardappels gegeten en ikzelf bloemkool met een restje basmatirijst. Als extra maakten we er de kerriesaus volgens het recept van de homemade kip kerrie bij, waar mijn man en ik van gesmuld hebben. Want het bleek ook verrassend lekker over de bloemkool met gekookte aardappels of rijst. Onze middelste lust geen gekookte aardappels en geen rijst, dus die at alleen bloemkool. Met een runderbraadworstje, want alleen maar bloemkool is ook geen volledige maaltijd. Wij aten geen vlees.

Maandag:
Vandaag aten we weer 'onze' spruitjesstamppot met appel en chorizo. Hij blijft lekker ;-)

Dinsdag:
Hier is iedereen dol op bonen, in verschillende soorten en maten. Vandaag aten we bruine bonen. Met warme stukjes appel met kaneel. Heerlijk! Onze middelste en manlief eten dit graag met schenkstroop, de oudste en ik eten ze gewoon zo. Erbij aten we mini krieltjes en runderbraadworstjes.

Woensdag:
Vandaag waren de kinderen blij, want als lunch maakte ik frikandelbroodjes. Heel eenvoudig van glutenvrij bladerdeeg en een frikandel van Consenza met een beetje Hela kruidenketchup. Super lekker, was het commentaar. 's Avonds aten we witte bonen in tomatensaus en erwten met wortels met gebakken aardappels en glutenvrije vissticks uit de airfryer.


Donderdag:
Op donderdag maakte ik een macaroni ovenschotel met kapucijners en rundergehakt. Als saus gebruikte ik kant-en-klare pikante AH basic saus en 125 ml Alpro go on. De topping was geraspte lactosevrije kaas (dit lijkt onze baby te verdragen, dus ook ik kon meegenieten :-)). Even 20 minuten in de oven op 180 graden en smullen maar. Het bleek echter wel een hele grote portie, dus we hadden nog wat over voor het weekend.

Vrijdag:
Op vrijdag at ik samen met onze middelste. Die mocht kiezen wat we zouden eten en dat werd patat met een runderhamburger. En een glaasje versgeperste sinaasappels als dessert. Een bijzondere combinatie, haha, maar wel lekker voor een keer. En het was stiekem ook heel gezellig samen ;-)

Zaterdag:
Vandaag aten we als lunch een restje van de macaroni ovenschotel. 's Avonds wilde de andere helft van het gezin graag ook patat eten, dus hebben de middelste en ik ons maar 'opgeofferd' en meegedaan. Dit keer met een glutenvrije frikandel erbij. Toch weer anders hihi.

Alhoewel ons menu van de afgelopen week niet echt een super gezonde is, was het wel lekker voor een keer. Hopelijk zit er voor jou weer nieuwe inspiratie bij. Ik hoop volgende maand weer een wat gezonder menu met jullie te delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...