zaterdag 9 februari 2019

Weekmenu februari 2019

Hier is hij weer, ons weekmenu! Omdat we momenteel te maken hebben met een griepgolf hier in huis komt er helaas weinig terecht van het schrijven van anderen berichten en het delen van recepten, ondanks mijn goede voornemen op facebook. Maar het delen van ons weekmenu wil ik er graag inhouden, dus bij deze. Wie weet zit er inspiratie voor je bij!


Zaterdag
Wat hadden we een heerlijke maaltje vandaag! We aten patatje stoofvlees, oftewel ribbelfrietjes uit de airfryer met gestoofde runderriblappen. Heer-lijk! We stoofden ze al vroeg op de dag, lieten ze daarna nog een poosje sudderen in de hooimadam en zette ze net voor het eten nog even op de kookplaat. Heerlijk mals waren ze. Het was niet zo'n heel gezonde maaltijd zo zonder groenten, maar voor een keertje vond ik het best kunnen. Vaak compenseren we minder groenten met wat extra fruit die dag, om zo toch aan de nodige vitamientjes te komen.

Zondag
Er was nog stoofvlees over van zaterdag, dus dat aten we vandaag. Voor onze twee oudste kinderen met geraspte rode bietjes erbij (de laatste portie van opa's groententuin - de lekkerste bietjes volgens onze oudste :-)) en gekookte aardappels en voor onszelf en onze jongste met boerenkoolstamppot. Nou ja, onze jongste at eigenlijk van twee walletjes, want die wilde na een prakje boerenkool ook nog wel wat rode bietjes eten. Vooruit dan maar ;-) 

Maandag
Vandaag aten we bruine bonen met stukjes appel met kaneel, gebakken aardappelen en glutenvrije vissticks uit de airfryer. Wij vinden die van Iglo toch wel de lekkerste. Een tijdje geleden kocht ik een voorraadje toen ze in de aanbieding waren. Dat scheelt toch weer, aangezien glutenvrije producten best duur zijn. 

Dinsdag
Alweer bonen op het menu vandaag, want we aten sperziebonen uit de diepvries met biologische zoute spekreepjes en gekookte aardappels. Eenvoudig, maar lekker. 

Woensdag
Opnieuw bonen vandaag. Nu ik het zo opschrijf merk ik eigenlijk pas hoe vaak wij hier bonen eten. Een goede spiegel! Het komt doordat dat de enige groenten (peulvruchten) zijn die iedereen hier lust. En hoe fijn is het om eten op tafel te kunnen zetten zonder dat iemand zucht dat hij of zij het of iets ervan niet lust. Je begrijpt me vast wel ;-) Afijn, bonen dus. Vandaag waren het witte bonen in tomatensaus met gebakken aardappels en een stukje kalkoenfilet. 

Donderdag
Vandaag aten we glutenvrije spaghetti met dit keer een keer kant en klare glutenvrije pastasaus die we hadden gekregen eroverheen. Voor een keertje best lekker, maar ik maak de pastasaus toch het liefste zelf. Gezonder en stiekem nog lekkerder ook ;-) Ik zal mijn recept binnenkort eens met jullie delen. Wie weet spreekt het jullie ook aan. We aten geruld rundergehakt, maïskorrels en champignons door de pasta. Dat smaakte best! 

Vrijdag
Vanwege de griep in huis had ik weinig zin om te koken en hadden de kinderen weinig zin om te eten, dus kookte ik met onze middelste een heerlijke groentensoep met lekker veel groenten (allemaal restjes, die zo ook mooi op kwamen). Onze middelste mocht helpen met het draaien van de gehaktballetjes. Een waar feestje voor onze 5-jarige! En wat is er nu lekkerder dan een heerlijk kopje soep wanneer je je niet fit voelt?!


Ik hoop dat dit weekmenu je weer wat inspiratie gegeven heeft. Helaas ben ik door alle drukte vanwege de griep vergeten om foto's te maken van onze maaltijden, dus het is een beetje een kale opsomming zo. Maar ik hoop toch dat je het met plezier gelezen hebt :-) Graag weer tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...