zaterdag 15 juli 2017

Lactosevrije traktaties (1): cupcakes

Oef, het is alweer even geleden dat ik een blogbericht geplaatst heb. Jammer, maar ik was zo druk met van alles dat het er helaas bij in geschoten is. De laatste week voor de zomervakantie met alle extra activiteiten, nieuwe opdrachten voor mijn eigen bedrijf, het huishouden, het vroeg allemaal mijn aandacht. En daardoor kwam het schrijven helaas in het gedrang. Gelukkig heb ik nu weer de tijd om te schrijven en dit keer wil ik graag de lactosevrije traktaties van onze jongste met jullie delen ter inspiratie. Want traktatietips zijn ook altijd fijn wanneer je een allergie of intolerantie hebt, is mijn ervaring :-) 

Onze jongste was afgelopen week voor het laatst op het kinderdagverblijf (nog geen vier, maar wel na de vakantie naar de basisschool) en wilde heel graag cakejes trakteren bij het afscheid. Pluk van de Petteflet cakejes welteverstaan, met de vormpjes en vlaggetjes die ze pas tijdelijk bij de AH in het assortiment hadden. De cakejes zelf heb ik gemaakt van de basismix voor cupcakes van dr. Oetker (kan sporen van melk bevatten en is niet glutenvrij!) met lactosevrije halfvolle melk (lang houdbaar AH eigen merk) en als boter plantaardige smeerboter (ja, die voor op je boterham) van het AH eigen merk. En ze waren een succes! Niemand die het verschil geproefd heeft tussen deze cupcakes en "normale" cupcakes.

Nu willen jullie natuurlijk graag weten hoe ze eruit zagen, dus hierbij een foto ter illustratie (sorry, ik heb hem met mijn mobiel gemaakt dus hij is helaas niet helemaal scherp) ;-) Hier zijn ze nog wel zonder vlaggetjes, maar het gaat om het idee van de cakejes. Ik heb er uiteindelijk 21 gebakken, zodat we er ook thuis nog een paar konden snoepen. En ze waren heerlijk (al zeg ik het zelf)! :-) 






Heb jij ook wel eens lactosevrije cupcakes als traktatie gemaakt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...