zaterdag 10 maart 2018

Recept: chocolade kersen trifle

Soms vind ik het gewoon leuk om iets extra's te doen op eetgebied, want altijd maar hetzelfde is ook zo saai. Hebben jullie dat ook? Nu kom ik daar niet altijd aan toe met drie kinderen, maar zeker in het weekend probeer ik toch regelmatig iets bijzonders te koken, iets lekkers te bakken of een speciaal toetje te maken. Zo ook dit weekend waarin de oudste en ik een heerlijke gluten- en lactosevrije chocolade kersen trifle maakten. Het recept van deze trifle deel ik graag met jullie.



Ingrediƫnten:
* glutenvrije chocolade cake naar keuze (wij gebruikten zelfgebakken brownies)

* grote pot kersen (zonder pit) op siroop
* pure chocolade vlokken (bijvoorbeeld die van AH bevatten geen melk)
* 500 ml Alpro On
* 1 zakje vanillesuiker
* 1/2 theelepel kaneel
* rechthoekige (glazen) ovenschaal

Bereiding:
Snijd de chocoladecake in dunne plakken en bekleed hiermee de bodem van de ovenschaal. 



Laat de kersen goed uitlekken en vang de siroop op. Besprenkel de cakebodem met wat siroop en leg hier vervolgens de uitgelekte kersen op. 



Roer het zakje vanillesuiker en de kaneel door de Alpro en doe dit mengsel op de kersen in de ovenschaal. 



Strooi hier wat pure chocolade vlokken overheen en zet tot het serveren in de koelkast. Eet smakelijk!



Tip:
De trifle kun je prima 's ochtends klaar maken en pas in de avond eten. Heel handig wanneer je bijvoorbeeld 's avonds eters krijgt of een drukke dag voor de boeg hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...