dinsdag 27 maart 2018

Weekmenu maart 2018

Jaaa, het is weer zover! Hierbij deel ik graag ons weekmenu van deze maand. Dit aten wij vorige week. Wil je die van januari of februari nog teruglezen? Klik dan op de linkjes. Veel leesplezier!


Zaterdag:
Op zaterdag aten wij homemade (vegetarische) foe yong hai met tomatensaus, witte rijst en kroepoek naar een recept via Foodies (met echte Chinese stokjes, jaja!). Ik wilde de link delen, maar kan hem helaas niet meer vinden. Via Google zijn er genoeg recepten te vinden, ook gluten- en lactosevrij, mocht je het ook eens zelf willen maken. Het is heel eenvoudig! Het was voor een keer best lekker, maar voor ons geen blijvertje helaas. Maar misschien hadden wij gewoon niet het juiste recept, kan ook ;-)

Zondag:
Vandaag was restjesdag. We aten een restje foe yong hai van zaterdag, wat overgebleven wortels van de week ervoor en wat spinazie uit de vriezer. Iedereen mocht kiezen wat hij of zij wilde eten. Hierbij aten we glutenvrije vissticks van Iglo (die zijn toch het lekkerst, vinden wij :-)), gebakken aardappels en wat overgebleven rijst.

Maandag:
Maandag was pastadag. Van de overgebleven tomatensaus van zaterdag (tomatenblokjes met wat zoete chilisaus) en wat kruidenketchup plus biologische Italiaanse kruiden maakte ik een heerlijke milde pastasaus voor over de glutenvrije spaghetti. We verwerkten de restjes groenten van de foe yong hai erdoor, dus het was een hele creatieve pasta dit keer met champignons, taugé en wat maïs erdoor. En eigenlijk smaakte dat best goed ;-)

Dinsdag:
Op dinsdag aten we witte bonen met snijbonen, gekookte aardappels en runderchipolataworstjes (van de AH, die zijn gluten- en lactosevrij). Erg lekker!

Woensdag:
Op de één of andere manier kies ik altijd een week uit om te beschrijven waarin we spruiten eten, haha. Want we eten ze zeker niet wekelijks (dat kan ik mijn man niet aan doen ;-)). Maar zo stond ook vandaag weer onze spruitjes ovenschotel op het menu. Lekker! Ik denk dat dit ook gelijk de laatste keer was voorlopig, want het spruitjesseizoen is (helaas) inmiddels wel weer voorbij en ik heb ook geen spruitjes meer in de vriezer liggen.

Donderdag:
Vandaag aten we shoarmavlees met patat en sla. De glutenvrije pitabroodjes waren weer eens nergens verkrijgbaar. Wat is dat toch met die broodjes?! Maar uiteraard vonden onze kids het ook geen probleem om er patat bij te eten haha.

Vrijdag:
En tot slot aten we op vrijdag bruine bonen, met warme stukjes appel met kaneel, gebakken aardappels en gekruide speklapjes (van de AH). Een gerecht waar iedereen hier dol op is!


Hopelijk heeft ons weekmenu jou weer inspiratie gegeven. Heb je zelf nog een heerlijk gerecht wat wij ook zeker eens moeten proeven? Laat het ons weten in de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...