vrijdag 21 december 2018

Recept: romige spaghetti met spinazie

Onlangs probeerde ik een nieuw recept uit: romige spaghetti met spinazie en kip. Een experiment wat heerlijk uitpakte! Graag deel ik dan ook mijn recept met jullie. Helaas zonder foto's, want die heb ik per ongeluk gewist :-( Mocht ik het gerecht weer eens maken, dan probeer ik nieuwe foto's te maken, zodat jullie er ook een beeld bij hebben. Maar hopelijk kunnen jullie het recept zo ook volgen en uitproberen, want echt, het is zeker de moeite waard. 


Ingrediƫnten (voor 2 volwassenen):
* 300 gram kipfilet, in blokjes
* 1 bakje lactosevrije roomkaas (bijv. van Arla)
* 300 gram verse spinazie
* 1 teentje knoflook
* 400 gram glutenvrije spaghetti (bijv. AH vrij van gluten)
* scheutje (glutenvrije) wokolie
* peper en zout naar smaak

Verder nodig: wokpan en een pan om de pasta in te koken

Bereiding:
Snijd de kipfilet in blokjes en wok deze in wat wokolie samen met het teentje knoflook (die je er uitgeperst of fijngesneden bij doet), totdat de stukjes goudbruin kleuren. Kruid de kipstukjes eventueel met wat peper en zout, voor meer smaak. 

Kook ondertussen de spaghetti gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. 

Wanneer de kipfilet goudbruin kleurt, voeg je beetje bij beetje de verse spinazie toe, totdat deze begint te slinken. 

Voeg tot slot de roomkaas toe en verwarm deze even (kort) mee. 

Serveer de spaghetti met het romige kip-spinazie mengsel er bovenop en eet smakelijk! 


Welk gluten- en lactosevrij pastagerecht maak jij graag? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Glutenvrij eten zonder dieetproducten

Deze week publiceerde de Nederlandse Coeliakie Vereniging een post op hun Facebookpagina waarin ze een actie aankondigden in samenwerking me...